בניין קולנוע תמוז הישן ברמת אביב הפך לפני חודשיים לכולל אברכים, בשכונה שלא היה בה אברך אחד. מועדון ההסתדרות הוותיק במקום הפך גם הוא לא מזמן לקומפלקס גני-ילדים של חב"ד. איך זה קרה? צפו בכתבה מתוך "אולפן שישי", ערוץ 2 , 12.12.08.
"פנינים" מן הכתבה:
חרד שם מאשים את הורי השכונה שהילדים שלהם מתגלגלים ברחובות בזמן שהם נוסעים לטייל מחוץ לעיר (מעניין אם הוא ביקר בדירות שלהם לוודא). ומה עושים הילדים המופקרים? רחמנא לצלן-קונים פיצה. לפינה יש בת מצטיינת בלימודים. הפינה מאוד נלחצה מן העניין הזה כי גם הבת שלה אוהבת פיצה. אגב גם הפינה אוהבת פיצה. מה שהפינה לא הבינה זה מה באמת הטריד את החרד הזה מכיוון שהוא לא היה נראה כמו אחד שמתנגד לפיצה (או לכל אוכל). הפינה לא ממש ממש מוטרדת כי היא חושבת שהחרד הזה מטומטם.
חובש כיפה שואל חילוני אם הוא מפחד שהילדים שלו יפסיקו לעשן סמים אם הם ילמדו תורה. נו טוב, זה הסיפור הרגיל: " כל הילדים של החילונים מעשנים סמים וכל הילדות של החילונים הם זונות". זה המקום להזכיר שבדוחות של הכנסת נמצא שנוער חרדי צורך יותר סמים קשים מנוער חילוני. הפינה לא מפחדת מכך שהילדים שלה יפסיקו לעשן סמים. היא כן מפחדת שהם יקבלו חינוך סוג ד' ויהפכו לאזרחים שנותנים תרומה סוג ד' למדינה.
יש שם איזה בחור שמנסה להסביר לילדים קטנים שאדם שמת לפני יותר מ10 שנים הוא המשיח. הפינה עדיין זוכרת מה שהאדם הזה, שכבר מת, אמר בסוף מלחמת יום כיפור. קצת דומה למה שאמר לאחרונה עובדיה יוסף על החללים בלבנון. אבל מה לא ברור זה איך אדם מבוגר פונה לילדים ממש קטנים ודוחף להם רעיונות מוזרים ללא לקיחת רשות מהוריהם.
עכשיו תארו לעצמכם שחבורת חילונים הייתה מתמקמת בלב שכונה חרדית. מנסה להקים גן ילדים בזול לילדי החרדים. משדלת את הילדים הקטנים שלהם ברחוב. מקימה מרכז רוחני ומזמינה את העוברים ושבים לשמוע שיעורים. מה היה קורה אז?
ב16.11.08 פרסם אורי אורבך מאמר בכותרת במקום חשבון נפש. הפינה מאוד התרגשה מהמאמר של מר אורבך מכיוון שגילה הבנה וכבוד לאחיו החילונים. הפינה ממליצה לכולם לקרוא את המאמר. המשפט הכי חזק לדידה של הפינה: "במקום לחשוב על התושבים החילונים בתור אויבים, כדאי להתחיל לחשוב עליהם בתור שכנים." לפינה ברור שאם החרדים היו שועים לעצתו/תחינתו של מר אורבך - פרשת רוממה לא הייתה מתרחשת. אין לנו בעיה להיות שכנים טובים, אבל לא עם מי שרוצה להכניע אותנו ולהכריח אותנו לאמץ את אורח חייו. בלי ציניות - תקראו.
ב"זמן חדרה" פורסמה השבוע כתבה שאמורה להאיר את עיניהם של אילו שהם קשיי הבנה במיוחד במיוחד. יש בשכונת נחליאל בחדרה תהליך השתלטות חרדית במצב מתקדם. להל"ן ציטוט מאלף ביותר מפי תושב המקום. "הכוח המניע של המאבק הייתה הישיבה ברחוב הרצל הסמוך", הוא משחזר, "הטעות שעשינו הייתה שלא התחלנו לפעול כשהיא התחילה להתרומם לפני כשש שנים. כשהם התחילו לבנות את המקום, שש שנים! זה כל מה שזה לקח! שש שנים! בחישוב פשוט על רוממה היה מדובר על סוף 2012! - אפילו הפינה מופתעת (לרעה) יש שם כעת התארגנות של תושבי המקום - מעניין שלא מדובר בשכונה חילונית אלא יש בה די הרבה דתיים. מעניין - אבל לא מפתיע.
קבר אונקלוס הגר: לפני כשנה חמדו לצון מספר בחורי תיכון בשכונת בית וגן ובנו קבר פיקטיבי על שם אונקלוס הגר בלב השכונה. לשם כך השתמשו בבית ישן נטוש והציבו עליו שלט - "קבר אונקלוס הגר". עד מהרה החלו להתקבץ כל מיני סהרורים מהשכונה (שכונה חרדית) ולהתפלל במקום ה"קדוש". הפינה לא מתפלאת: למיטב ניסיונה של הפינה (ויש לה ניסיון!) מי שרוצה להאמין בשטויות - פשוט מאמין. הוא לא צריך הוכחה מבוססת על עובדות אם זה מתאים למגדל הקלפים שבנה בראשו. מגדל הקלפים הזה כה יציב ששום עובדה לא תפיל אותו. העיקר שתהיה סיבה להתפלל. איך זה מתקשר לצביון ולשינוי צביון: אם זהו הבסיס התרבותי של האנשים אז איך תיראה השכונה שבה יגורו?
ניתן למצוא כתבות (כתובות ובוידיאו) על ידי חיפוש קצר באינטרנט של צמד המילים "קבר אונקלוס".
מסתבר
שהחרדים עבדו קשה למען אילו שלא מבינים:
יהודי
חובש כיפה כבן 50
הותקף
בשכונת מאה שערים בירושלים מכיוון שנשא
את דגל ישראל -
הדבר
קרה ביום הזיכרון:
ניתן
לקרוא וגם לראות צילומים כאן.
היהודי
החוצפן עשה זאת בזמן שעברה שם תהלוכה
אנטי-ציונית
(כנראה
שקצבאות הילדים לא מספיקות).
שינוי צביון פירושו שאסור להניף את דגל המדינה בשכונה - האם הברסלבים כאילו? הפינה לא יודעת וגם לא רוצה לעשות ניסיונות לבדוק, על ידי למשל...... מסירת בית כנסת בשכונה לידיהם.
סופו
של בית הקפה בי-ם-להל"ן
הודעתה האחרונה של נועה ברק,
אחת
הפעילות במאבק שם (היושר
מחייב לציין שבעל בית הקפה לא היה אקטיבי
במאבק): "נכון
לעכשיו לצערנו המצב הוא שבית הקפה נסגר
כל יום שישי, כשעה
לפני כניסת השבת. כרגע
ישנה תקווה שבתוך כמה חודשים בית הקפה
יפתח בשבת, בלי
נדר. מפלה,
ניצחון או
תיקו? במישור
המעשי לא נראתה הצלחה מזהירה,
אבל כמות
האנשים שהגיעו לתמוך והראו שחשוב להם
לשנות ולשפר את ירושלים היא מבחינתי
הצלחה"
הפינה לא מופתעת - בירושלים שורר חוסר הבנה כרוני....
פינת מי שלא הבין היסטורית: אחד מקוראינו שלח למערכת כתבה מהארץ ב2003 על יבנאל. בגדול, ניתן לומר שהמאבק הוכרע שם לטובת הברסלבים. אנו חושבים שאם התושבים של יבנאל דאז (היום רובם בתהליכי עזיבה) היו פותחים במאבק בדומה לנו אז יבנאל הייתה נשארת חילונית. הכתבה כאן.
אנו ממשיכים לקרוא לכל מי שנעלב וזועזע מן הכתבת חנוכה של חדשודתי להביע את מחאתו בפני חדשודתי. פרטי המערכת: טלפון:8626336. פקס: 077-7177704 כתובת: רחוב רבי עקיבא 47, חיפה
---------------------------------
צולם בשבוע שעבר על השלט בכניסה לרחוב הצלפים. תזכורת לכך שהברסלבים עדיין כאן. הם אומנם הורידו פרופיל אבל אנו עוקבים אם הם מנסים לעשות פעילות של החזרה בתשובה בשכונה.מקווים שלא ובטוחים שנמצא תשובה הולמת אם כן. המדבקה הוסרה-תושבי השכונה אוהבים שכונה נקייה.
במוסף
של הארץ מיום ה 7.3.08 יש
ראיון עם לב לבייב תחת הכותרת:
יהדות
חילונית אין דבר כזה. לבייב
מבטא בקול רם את מה שהיהדות החרדית חושבת
ולכן חשוב שכל חילוני יקרא את המאמר.
לבייב מימן
פיתוח תוכנית לימודים שמלמדת על ערכי
היהדות האורתודוכסית. למי
מיועדת התוכנית? לבתי
ספר חרדים? לא
- לבתי
ספר חילונים. האם
לבייב יממן תוכנית לימודים שמלמדת על
ערכי היהדות החילונית? אופס,
שכחנו -
אין דבר כזה.
לפינה יש רק שאלה אחת ללבייב. אם החרדים כל-כך מוצלחים אז איך זה שבמשך אלפיים שנה ערגה אותה יהדות נפלאה שהוא מדבר עליה לשוב לארץ ישראל אבל לא הצליחה בכך? רק כשקמה תנועה חילונית יהודית הדבר קרה. היהדות החילונית הנהיגה את היהדות הדתית ומדינת ישראל הוקמה. מכאן שאותם חילונים יודעים להקים דברים. מה ההיפך מהקמה?
הפעם דו שיח בין "תינוק שנשבה" ל"לא מבין"
תינוק שנשבה: שמעת על ההסכם ששר הדתות ניסח עם יונה יהב. לא מבין: למה ששר הדתות יתערב בעניין הזה הרי הוא ש"סניק וזאת שכונה חילונית. מה לו ולחילונים. תינוק שנשבה: הוא רוצה להשאיר את בית הכנסת בידי הגבאי. לא מבין: טוב חשוב לשמור על צביון בית הכנסת. תינוק שנשבה: אבל תושבי השכונה כבר הסכימו לכך ואפילו הזמינו את פרופ' דני הרשקוביץ להיות רב השכונה (הרב הרשקוביץ הוא רבה של אחוזה) כל מה שהם רוצים שזה לא ייהפך לראש גשר להשתלטות חרדית בעתיד. לא מבין: מה אתה מנסה לרמוז שהשר מפחד לאבד את ראש הגשר החרדי בשכונה - מה לש"ס ולזה. ש"ס דואגת לציבור שלה. היא לא מנסה להתערב בנעשה בשכונות חילוניות. תינוק שנשבה: אז באמת למה הוא מתערב? מדובר בבית כנסת קטן בשכונה בחיפה. עניין מאוד פעוט לשר דתות להתערב בו. לא מבין: יכול להיות שש"ס החליטה שהיא עוזרת גם לצרכים החילוניים. בוא נבדוק את זה: תראה עכשיו ש"ס קיבלה 400 מיליון שקל לישיבות ושמעתי שכעת הוציאו לצופי הכרמל צו פינוי מהקן שלהם כי אין תקציב. אני מציע שתכתוב לשר. אני בטוח שהוא שהוא ישמח להקצות חלק מהכסף לצופים. אתה תראה שאין להם עניין לפגוע באורח החיים החילוני. השיחה מסתיימת. ל"תינוק שנשבה" אין טיעון נגד כי הוא מבצע חרקירי. "לא מבין" אומר להתראות וקצת נפגע מכך ש"תינוק שנשבה" לא עונה. בדרכו הביתה חושב לעצמו: "טוב, אולי הוא כועס שהוכחתי לו שהוא היסטרי".
|
הסבר לפינה של שבוע שעבר
קוראים מספר ציינו בפני המערכת שהפינה של שבוע שעבר (הדו-שיח שכעת הועבר לדף פינות עבר) לא היי מובן דיו. טבעו של קטע סטירי שהוא עיתים מרומז ולעיתים הופך את המציאות על פניה (לדוגמא "לא מבין" טוען שש"ס לא מנסה להתערב בשכונות חילוניות - כאשר במציאות אבי וייצמן טרח להביא לפה צוות צילום ב12 בלילה בכדי להתראיין לפני בית כנסת ברחוב שמעולם לא ביקר בו בעבר) . אבל המסר יותר חשוב מהסטירה ולהל"ן ההסבר. בישראל יש בוודאי אלפי (ואולי עשרות אלפי) בתי כנסת ושר הדתות הוא לכל הדעות אדם עסוק ובכל זאת הוא חושב שזה חשוב לזמן לפגישה בלשכתו ראש עיר של למעלה מחצי מיליון תושבים (לטובתנו אני מקווה שיהב לא הטריח את עצמו לירושלים רק לפגישה הזאת, כי אם זה כך, הוא מבזבז את האמון שנתנו בו), כדי לדבר בעניינו של אדם שניהל חנות ספרים קטנה בהדר והוא מנהל בצורה לא פורמאלית בית כנסת שבשבת מתפללים בו כ30 איש. כל זאת במטרה להגיע להסכם עם ראש העיר שהאיש יוכל להחזיק במשרת גבאי עד יום מותו. בלי קשר לזה שלשר הדתות אין בכלל סמכות חוקית לעשות דבר כזה השאלה הזועקת לשמים היא מדוע הוא החליט שהעניין כה חשוב שהוא דורש טיפול אישי של שר? התשובה של הפינה היא פרשנות בלבד מכיוון שלפינה אין את האמצעים להגיע לשר וגם אם היה לה, ספק רב שהפינה הייתה מאמינה למילה אחת מדברי השר: הפינה חושבת שהשר ראה בבקשת הקצאה של תושבי השכונה תקדים מסוכן. לא בגלל שהם היו הופכים את בית הכנסת לרפורמי כפי שהיה נוח להטיח בהם . להיפך, התושבים ביקשו מרב אורתודוכסי לשמש כרב בית הכנסת (רב שרמז שהוניג בעבר לא רצה אותו). התושבים גם הודיעו שהם ידאגו למניין למען אותם שישה מתפללים, שהפנה חושבת שהם "עלובי נפש", שלא התנגדו להוניג בזמנו. אם כן מדוע הקצאה לחילונים זה דבר כה מסוכן שגם עסקנים מש"ס (יצחק כהן) וגם מאגודת ישראל (ויליגר מאגודת ישראל רמז על הסכם בפני התושבים כ3 ימים אחרי הפגישה) מתאחדים בכדי לסכל אותו? הפינה חושבת שמה שמפחיד את החרדים שיימצא פה אמצעי הגנה של חילונים מפני האג'נדה המיסיונרית שלהם. במדינת ישראל שבה אין הפרדה של דת ומדינה מי שאינו מאמץ דת כזו או אחרת למעשה חשוף לניסיונות השתלטות של אותם גורמים שמעוניים למחוק את אורח החיים החילוני (מדינת הלכה ). מבחינה זו מצבם של נוצרים ומוסלמים במדינת ישראל טוב יותר משל החילונים. הפחד של יצחק כהן שהמודל הזה יאומץ גם על ידי שכונות חילוניות אחרות וייוצרו "מרחבי מחייה" חילוניים. היום הם קיימים רק למראית עין -ניסיונות חדירה אליהם קיימים בכל רחבי הארץ. אתר "חופש" מנהל מעקב אחרי ניסיונות אילו והכמות פשוט מפחידה: http://www.hofesh.org.il/secular_power.html הערה אחרונה: בצד החרדי נחלץ שר לטובת פנסיונר חרדי אחד שחי בלב שכונה של 3.5 אלף תושבים חילונים. בצד החילוני: קדחת. אף שר , לא ממפלגת העבודה ולא מקדימה, לא הזיז עפעף. במדינת ישראל השבטית מודל 2008 מנהיגי השבט החילוני אדישים, מדורת השבט הולכת ודועכת ולבני השבט קר.. |
קיראו את המדור השבועי במוסף הארץ של נרי ליבנה. נרי ירושלמית לשעבר (מעמודי התווך של "כל העיר" בשנות ה80) גרה כיום בתל אביב עורכת ביקור בירושלים. למי שתהה מדוע נכנסנו למאבק - נרי נוגעת בלב העניין. קרא\י כאן.
ושוב ירושלים שדוהרת לבני ברק: במרכז ירושלים ישנו כיס חילוני קטן שגרים בו בעיקר סטודנטים. לפני כחודש החליט בעל בית קפה שם להאריך במעט את שעות הפעילות ביום שישי אחה"צ. לבית הקפה יש רישיון לפעול בשבת אבל הוא לא היה פתוח בשבת עד כה. הניסיון הזה נקלט ברדארים המשוכללים של הקומיסרים החרדים ודי מהר החלה להופיע קבוצה של חרדים ולצרוח בקולי קולות במשך שעות ליד פתח בית הקפה. זה מתנהל בערך כך: קצת לפני כניסת שבת מופיע הקומיסר ומכריז שיש לסגור את בית הקפה. לאחר שמתעלמים ממנו מופיע קבוצה של כעשרה חרדים ומתחילה לצרוח בקולי קולות. המשטרה מוזמנת ומופיעה אחרי שעה לערך (לא מפתיע) אבל השוטרים שמגיעים לא ממש מתערבים. באיזה שהוא שלב נשברים יושבי בתי הקפה והמפעילים ובית הקפה נסגר. הסטודנטים שגרים ברחוב פנו לעזרה - ניתן לפנות אליהם בפייסבוק http://www.facebook.com/group.php?gid=11254112148. . הסטודנטים מתכננים אירוע נגדי היום ה11.4.08 בין 6:30-8:30. כל מי שיכול להגיע יבורך.
הלקח הוא מאוד פשוט: במקומות שיחסי הכוחות הדמוגרפיים הם לטובת החרדים הם כבר לא מבקשים בנימוס שינוי צביון הם דורשים אותו. ההבדל בין הברסלבים לחרדים בירושלים הוא חלקם היחסי באוכלוסייה המקומית.
יש להדגיש: למרות שמדובר בירושלים הבית קפה הנ"ל נמצא באזור חילוני.
ניתן למצוא פינות עבר כאן.
דבר נוסף- האמת על חרדים וסמים: למרות שהפינה לא עוסקת בעניינים אילו היא פשוט לא יכלה להתאפק. אחד האמירות הקבועות שהטיחו הברסלבים בנו הוא שהנוער שלנו מסומם. הנה מסתבר שהבעיה אצל החרדים היא יותר חמורה. אומנם נוער חילוני צורך יותר סמים קלים כמו חשיש ומריחואנה אבל בצריכת סמים קשים כמו הרואין ואקסטזי עולה הנוער הדתי (כולל חרדים) על החילוני. מאיפה מגיעים הנתונים? לא פחות ולא יותר מאשר מדוחות של כנסת ישראל. ניתן לצפות כאן. את הפינה זה לא ממש מפתיע
ועוד
באותו עניין: השבוע
נתפסה רשת של צעירים חרדים בטוקיו שעסקו
בהברחת אקסטזי. מעריב
מדווח על כך:"באופן
חריג הורו אמש רבנים חשובים בעיר,
המקובלים על
העדה החרדית, כי
על מפעילי הרשת חל דין רודף המאפשר ל"הלשין"
עליהם בחקירה
לשם עצירת פעילותם הפלילית".
ללמדך שהעדה
החרדית בדרך כלל אינה מדווחת על עבירות
למשטרה (הדוגמאות
המזעזעות של התעללות בילדים בירושלים
ובית שמש הן עוד עדות לכך).
כתבה בעיתון הארץ על כפייה דתית: ניתן לקרוא על אוטובוסים נפרדים, מדרכות נפרדות ושאר המצאות שממציאים החרדים בכדי למרר את חיי בני - ישראל (מי צריך פרעה כשיש לנו משלנו).
לכל
הלא מבינים שימו
לב!
הפינה
מצאה-מישהו
שמבין:
להלן מישהו שהבין משהו בתקשורת: העיתון כלבו.
להל"ן ציטוטים נבחרים מתכנית מתאר עירונית בארץ:
"בעיר רב-תרבותית כXXXXX יש להיבדלות המרחבית של קבוצות האוכלוסייה יתרונות רבים. כל קבוצה זוכה למרחב תרבותי משלה בה היא יכולה לקיים את אורח חייה".
...
"גם בקרב האוכלוסייה היהודית יש מקום לאמץ קו מנחה זה ולקבוע באופן תכנוני מרחבי תכנון מיועדים למגורי אוכלוסייה חרדית ואוכלוסייה לא-חרדית. "
....
"הימנעות מהחדרת מוסדות ציבור ותרבות של קבוצת תרבות או לאום אחת לתוך מתחמי המגורים של קבוצה אחרת. החדרה זו יוצרת מתחים רבים ומובילה למאבקי תרבות."
האם מדובר בחיפה? לא. מדובר בירושלים. ברור -הרי עומד בראשה ראש עיר חילוני -אבל התכנית הזו אושרה ב.....2004!!!. ומי היה אז ראש העיר? אורי לופליאסנקי. שימו לב שבירושלים המאבק של רוממה היה פשוט ביצוע הלכה למעשה של עקרונות תכנית המתאר. הפינה הורידה את הכובע ללופוליאנסקי אבל הלבישה אותו בחזרה כששמעה על שני המקוואות לחרדים שאישר לבנייה בלב שכונת בית הכרם (שכונה חילונית שסובלת ממחסור בכיתות לימוד לילדיה ולכן הייתה זקוקה נואשות למקום רחצה לילדים המושבתים מלימודים....).
ולספקנים שבינכם ניתן להגיע לטקסט הנ"ל על ידי כניסה לאתר האינטרנט של ירושלים: "אגף התכנון" -> "פרסומים"-> "תכנית המתאר"-> עקרונות התכנית המוצעת" ומשם לפרק 7.2.2 או ישירות לקישור:
http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/publish/HtmlFiles/13029/results_pub_id=13259.html